Zona destinată formalităţilor de check-in la Aeroportul Internațional Sibiu este situată în faţa intrării principale în terminal, plecări. Puteţi merge direct la biroul companiei aeriene alături de care veţi călători sau aveţi posibilitatea efectuarii online a acestui serviciu. Vă rugăm să verificaţi politica companiei aeriene şi eligibilitatea efectuării acestui serviciu online.
Identificarea ghişeelor de check-in la Aeroportul Internaţional Sibiu este facilă, astfel, la intrarea în terminalul de pasageri, orientaţi-vă după monitoarele și panourile de afișaj al zborurilor, care prezintă următoarele informații: compania aeriană, numărul zborului, destinația, ora programată pentru decolare şi status-ul operațiunilor în derulare (check-in deschis, check-in închis, îmbarcare, întârziere etc.).
Vă rugăm să consultați biletul sau compania aeriană pentru informaţii adiţionale privind formalităţile de check-in. Cu toate acestea, pentru a oferi un ghid general vă informăm următoarele:
Toţi pasagerii care urmează să călătorească, precum şi bagajele acestora se supun controlului de securitate înainte de îmbarcare, în scopul de a se preveni introducerea la bordul aeronavelor a armelor, explozibililor sau a altor dispozitive, precum şi a obiectelor periculoase care pot fi folosite pentru comiterea unui act de intervenţie ilicită.
Vă rugăm să rețineți că, din motive de securitate, nu există spații pentru depozitarea bagajelor.
Pentru orice problemă referitoare la bagajul dumneavoastră, vă rugăm să vă adresați companiei aeriene cu care ați călătorit.
Prin cumpărarea unui bilet de avion, pasagerul încheie, de fapt, un contract cu compania aeriană respectivă, aceasta fiind responsabilă pentru toate aspectele legate de călătoria cu avionul, incluzând și pe cele privind bagajele pasagerilor (înregistrare, manipulare la/de la aeronavă etc.).
Toate bagajele depozitate vor fi supuse unui control de securitate.
Cerinţele specifice aferente bagajului de cabină sunt determinate de un număr de factori, precum: tariful plătit, clasa, ruta, tipul de aeronavă, reglementările guvernamentale, politicile comerciale ale companiei aeriene și politicile de sănătate și siguranță.
În acest sens, pentru a evita orice neplăceri, vă rugăm să contactati direct compania aeriană pentru detalii.
Pentru eficientizarea timpului alocat controlului de securitate trebuie:
Aeroportul Internațional Sibiu pune la dispoziția pasagerilor care călătoresc cu infanţi, în zona de plecări a terminalului, un spaţiu amenajat pentru îngrijire şi asistenţă în condiţii optime de igienă. Acest serviciu este gratuit.
Grupurile sanitare din aeroport sunt dotate cu echipamente utile pasagerilor care călătoresc cu infanți.
Aeroportul Internaţional Sibiu oferă asistenţă şi atenţie deosebită pasagerilor cu mobilitate redusă şi/sau nevoi speciale, de la sosire în aeroport și până la îmbarcarea în aeronavă, prin intermediul personalului specializat.
Categoria pasagerilor cu mobilitate redusă include orice persoană a cărei mobilitate este afectată din cauza unei incapacități (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiențe fizice, a vârstei, a unei boli sau a altei cauze.
Dacă întâmpinați dificultăți de mobilitate și aveţi nevoie de asistentă la aeroport, trebuie să informați compania aeriană sau operatorul de turism de nevoia dumneavoastră specială cu cel puțin 48 de ore înainte de călătorie. Este recomandabil să se notifice în prealabil pentru asigurarea că veţi primiți asistența de care aveți nevoie atât la plecare, cât şi la sosirea la destinaţie/aeroport.
Parcare
Parcare aeroportului dispune de locuri special destinate persoanelor cu mobilitate redusă.
În terminal
Toate facilitățile publice sunt la parter și sunt accesibile persoanelor în scaune cu rotile.
În momentul în care faceți rezervarea biletului pentru călătoria cu avionul, precizați companiei aeriene că intenționați să călătoriți cu animalul dumneavoastră de companie.
Compania aeriană vă va informa cu privire la condițiile și formalitățile pe care trebuie să le aveți în vedere în această situație (documente necesare, tarife etc.).
Când călătoriți cu avionul în Uniunea Europeană, vi se garantează anumite drepturi, aplicabile chiar dinainte de începerea călătoriei.
Când vă cumpărați biletul, beneficiați de egalitate de tratament în ceea ce privește tarifele și nu trebuie să fiți discriminat pe motive de naționalitate sau de reședință. Acest lucru este valabil și în cazul în care cumpărați bilete on-line.
Prețul final afișat trebuie să includă toate taxele și comisioanele percepute încă de la începutul procesului de rezervare. În acest fel, puteți să faceți comparații cu celelalte companii aeriene pentru a decide în cunoștință de cauză.
Eventualele costuri suplimentare (cum ar fi asigurarea de călătorie) trebuie indicate clar și etichetate ca fiind opționale. Dacă aveți informații privind un caz de tarifare neclară, adresați-vă autorităților naționale din țara de reședință.
Pentru mai multe informații și detalii privind drepturile pasagerilor transportului aerian, puteți accesa următorul link:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm.